Çok üzüldük
Milli takım denince akan sular durur. Bu çocuklara hepimiz güvendik. Kesinlikle onları eleştirmiyorum ama adım gibi biliyorum çok daha fazlasını yapabilirlerdi. Maalesef Türkiye Futbol Federasyonu’nun başka şeylerle uğraşması, insanlarla tartışmaya girmesi, A Milli Takım Teknik Direktörü Montella’nın kulüp teknik direktörü gibi davranması, oyuncu seçimlerinde yaptığı yanlışlıklar ülkedeki herkesi çok üzdü. Eleştiriler de bu yüzden yapıldı.
Türk pasaportu taşıyan her insanın da bu eleştiriyi yapma hakkı var. Takımımızın gerçek gücünü bu turnuvada ilk defa Amerika Birleşik Devletleri takımı karşısında gördük. Futbolcu tercihleri doğru yapılınca ortaya da mücadeleci, iyi bir futbol çıktı. İşin Türkçesi biz ev sahibini yenerek okyanusu geçtik, Avustralya ve Paraguay’a yenilerek derede boğulduk.
Bana sakın kimse futbolcuları kötülemesin. Hocaları ne gösterdiyse onlar da onu yaptı. Montella’nın ABD maçından sonra Ozan Kabak’tan, Oğuz Aydın’dan, Salih Özcan’dan özür dilemesi lazım. Bu çocuklar kenarda oturmaktan motivasyonlarını kaybettiler. Madem elinde bu kadar değerli, baskılı futbola uygun futbolcuların var, neden daha önce bu oyuncuları kullanmıyorsun diye herkes sorar ve eleştirir.
İkinci konu... Fransa, Almanya, Avusturya, İspanya, Japonya, Portekiz olmak üzere 6 takım FIFA’nın sunduğu kamp tesisini beğenmeyip, kendi ceplerinden ödeyerek çok iyi tesislere gittiler ve iyi hazırlandılar. Bizim Çocuklar ne yaptı? Arizona’nın 45 derece sıcağında kavruldular. Maçlara gitmek için saatlerce uçak yolculuğu yaptılar. TFF’nin elinde bir tane bu işleri bilen, kamp tesislerini tanıyan eleman yok mu?
ABD’nin futbol federasyonunda antrenörlük yapan Fenerbahçe Kongre Üyesi Cömert Pehlivan diye bir kardeşimiz var. TFF en azından bu kişiyle temasa geçmeliydi. Ama araştırmadıkları ya da orada böyle bir Türk’ün görev yaptığını bilmedikleri için bu rezillikleri yaşadık. Hayaller kurduğumuz Dünya Kupası’na ilk iki maçta veda ettiysek bunun sorumlusu kesinlikle, motivasyonu bozan TFF ve yetersiz kalan Montella’dır
Sende Yorum yap