Aileler nasıl davranmalı? 18 milyon öğrenci bugün karne alıyor

KÜBRA KÖKLÜ -2026-2027 eğitim öğretim yılı ise 14 Eylül’de başlayacak. Her karne döneminde olduğu gibi takdir, teşekkür belgeleri alanlar mutlu, zayıfı olanlar ise mutsuz.
Karnenin, çocuklar için bir yargı belgesi olmadığını, öğrenme sürecinin değerlendirilmesine imkân veren bir geri bildirim aracı olduğunu dile getiren İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi’nden Doç. Dr. Gülşah Batdal Karaduman, “Karne dönemi, yalnızca öğrencilerin akademik başarılarının değerlendirildiği bir dönem değil, aynı zamanda ailelerin çocuklarına başarı, başarısızlık, emek, sorumluluk ve öğrenme konusunda nasıl bir mesaj verdiklerini gösteren çok önemli bir süreç. İyi karne çocuğun öğrenme sürecindeki emeğini takdir etmek için bir fırsattır. Kötü karne ise, çocuğu cezalandırmak için değil, eğitim dönemine ait akademik ve gelişimsel eksikleri görüp yeni bir öğrenme planı oluşturmak için değerlendirilmelidir” dedi.
Sende Yorum yap