s

Hoş geldin tatil

Zor hem de çok zor bir öğretim yılı daha geride kaldı. Öğrencilerimize, öğretmenlerimize, velilerimize ve eğitimin diğer paydaşlarına keyifli bir yaz tatili diliyoruz.

Karneler umarız güzeldir, umarız hak edilmiş notlar ve takdirnamelerle taçlanmıştır, umarız yeni öğretim yılını iple çekersiniz…

LGS, YKS ve benzeri sınavlara giren öğrenci ve velilerimiz ile yeni öğretim yılı için yeni okul arayışı içinde olan ebeveynlere de sabır diliyoruz. Umarız hep birlikte hayalini kurdukları okula, öğretmenlere ve arkadaşlara kavuşurlar.

Geride kalan öğretim yılının en öne çıkan sorunu güvenlik oldu.

Şanlıurfa’nın Siverek ilçesindeki Ahmet Koyuncu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde ve Kahramanmaraş’ta bulunan Ayser Çalık Ortaokulu’nda yaşanan saldırılar yüreğimizde derin yaralar açtı. Öğrencisi olan evlerde büyük tedirginlikler yaşandı.

Bu çerçevede yaz aylarında tüm okullarımız kamera sistemleriyle donatılmalı, her okula güvenlik görevlisi ya da kolluk desteği sağlanmasına yönelik çalışmalar başlatılmalıdır. Yine bu çerçevede disiplin, sınıf geçme yönetmeliği ve en önemlisi de zorunlu temel eğitim süreç ve uygulamaları yeniden gözden geçirilmelidir.

Okullarda her 100 öğrenciye en az 1 rehber öğretmen düşecek şekilde planlama yapılmalı; rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri çok daha etkin hale getirilmelidir.

Huzurun ve güvenliğin olmadığı bir yerde eğitim olmaz. Öğrenci ve öğretmenlerimizi de velilerimizi de bu konuda ikna etmeliyiz. Olası tüm senaryolara karşı onları bilinçlendirmeli ve en önemlisi de güvenlerini kazanmalıyız…

MEB’in karnesi

Aslında bugün verilen karneler öğrencilerin olduğu kadar MEB ve velilerimizin eğitime ve çocuklarımıza verdikleri önemin bir göstergesi olacak.

Türk Eğitim-Sen her öğretim yılı sonunda olduğu gibi geride kalan öğretim yılına yönelik de bir değerlendirme yaptı.

İşte Genel Başkan Talip Geylan’ın yaptığı basın açıklamasından önemli bazı satır başları:

■ 2025 yılında emeklilik, istifa ve vefat gibi nedenlerle 9 bin 127 öğretmen görevden ayrılmıştır. 2026 yılında da hemen hemen aynı sayıda öğretmenin emekli olması beklenmektedir. Bu nedenle yaklaşık ilave 20 bin yeni öğretmen ihtiyacı oluşurken, elbette 10 bin kişilik atama bu açığı karşılamada yetersiz kalmaktadır.

■ Bu süreçte ücretli öğretmen görevlendirmesi hâlâ devam etmektedir. Bu durum, pedagojik formasyon almamış kişilerin de ücretli öğretmen olarak derslere girmesi nedeniyle eğitim kalitesi, niteliği ve verimliliği açısından çok tartışmalıdır. Ayrıca ücretli öğretmenler ders saati üzerinden düşük ücretlerle ve güvencesiz şekilde çalışmaktadır.

■ Derece yapan ama sınırlı kontenjanlar nedeniyle ataması gerçekleştirilemeyen mülakat mağduru öğretmenlerimizin mağduriyetleri ivedilikle giderilmelidir.

■ Özel okul öğretmenlerinin yaşadığı sorunlar da görmezden gelinmemelidir. Taban maaş uygulaması bir an önce hayata geçirilerek bu arkadaşlarımızın hak ettikleri ücret ve çalışma koşullarına kavuşmaları sağlanmalıdır.

■ Mazeret tayinlerinde eşlerin birbirinden ayrılmaması ve aile birliğinin korunması için eş durumuna bağlı tüm yer değiştirme talepleri karşılanmalıdır.

■ Proje okullarına atama ve görevlendirmeler sadece yazılı sınavla yapılmalıdır. Liyakat, kariyer ve objektif ölçütler gözetilmelidir.

■ En yüksek puanlı öğrencilerin eğitim gördüğü bu okullarda, öğretmen atamaları ve yönetici görevlendirmeleri objektif, şeffaf ve denetlenebilir kriterlere dayanmalıdır.

■ Öğretmenlerin mesleki itibarı, otoritesi güçlendirilmeli, toplumdaki saygınlıkları artırılmalı, CİMER uygulaması yeniden düzenlenmelidir.

■ X, Instagram, TikTok ve YouTube gibi sosyal medya platformlarında gerekli tedbirler alınmalıdır.

Yardımcı Hizmetler Sınıfı personelinin kadro intibakları yapılmalıdır.

■ Okullaşma oranları yüzde 100 seviyesine çıkarılmalıdır.

■ MEB bütçesi artırılmalıdır. Emeklilik teşvik edilmeli, genç öğretmenlere istihdam imkânı sağlanmalıdır.

■ Ek ders ücret katsayıları en az yüzde 100 oranında artırılmalı; mahrumiyet bölgelerinde görev yapan öğretmenlere bölgenin derecesine göre bir ila iki asgari ücret tutarında zorunlu hizmet tazminatı ödenmeli, her eğitim-öğretim yılı başında ödenen “Eğitim-Öğretime Hazırlık Ödeneği”, asgari ücret tutarında olacak şekilde MEB ve yükseköğretim personelinin tamamına ödenmelidir.

Özetin özeti: Talepler bu yönde. Ne kadarı gerçekleşir? Onu da zaman gösterecek…

Categories: Hoş geldin tatil

Haber Yorumları

Henüz Yorum Yapılmamış.

Sende Yorum yap

Son dakika haberler

En güncel ve en doğru, tarafsız haberin merkezi.