Derleyen: Oğuzcan Atış Milliyet.com.tr – Günümüzde Türkiye, otomotiv üretimi açısından ciddi bir potansiyele sahip ülkeler arasında dikkat çekiyor. Özellikle Marmara bölgesinde yoğunlaşan fabrikalarda yerli ve yabancı markalar adına üretim yapılarak her yıl binlerce otomobil Türkiye ve dünya pazarına sunuluyor. Bu modeller arasında oldukça ikonik hale gelen araçlar da var. Bunlardan biri de Murat 124 olarak bilinen, ilerleyen yıllarda ‘Hacı Murat’ olarak anılan ve temeli Fiat 124 modeline dayanan araçtı. Murat 124’ün hikâyesi, 1968 yılında Koç Holding ve Fiat ortaklığıyla kurulan Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi yani TOFAŞ’ın kurulmasıyla başladı. 1969 yılında Bursa’da inşaatı başlayan fabrika, 1971 yılında Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay, Başbakan Süleyman Demirel, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Memduh Tağmaçın da katıldığı resmi törenle açıldı ve aynı yıl fabrikada Fiat 124 modelini temel alan Murat 124 modelinin seri üretimi başladı.

Derleyen: Oğuzcan Atış Milliyet.com.tr – Günümüzde Türkiye, otomotiv üretimi açısından ciddi bir potansiyele sahip ülkeler arasında dikkat çekiyor. Özellikle Marmara bölgesinde yoğunlaşan fabrikalarda yerli ve yabancı markalar adına üretim yapılarak her yıl binlerce otomobil Türkiye ve dünya pazarına sunuluyor. Bu modeller arasında oldukça ikonik hale gelen araçlar da var. Bunlardan biri de Murat 124 olarak bilinen, ilerleyen yıllarda ‘Hacı Murat’ olarak anılan ve temeli Fiat 124 modeline dayanan araçtı. Murat 124’ün hikâyesi, 1968 yılında Koç Holding ve Fiat ortaklığıyla kurulan Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi yani TOFAŞ’ın kurulmasıyla başladı. 1969 yılında Bursa’da inşaatı başlayan fabrika, 1971 yılında Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay, Başbakan Süleyman Demirel, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Memduh Tağmaçın da katıldığı resmi törenle açıldı ve aynı yıl fabrikada Fiat 124 modelini temel alan Murat 124 modelinin seri üretimi başladı.

Derleyen: Oğuzcan Atış Milliyet.com.tr – Günümüzde Türkiye, otomotiv üretimi açısından ciddi bir potansiyele sahip ülkeler arasında dikkat çekiyor. Özellikle Marmara bölgesinde yoğunlaşan fabrikalarda yerli ve yabancı markalar adına üretim yapılarak her yıl binlerce otomobil Türkiye ve dünya pazarına sunuluyor. Bu modeller arasında oldukça ikonik hale gelen araçlar da var. Bunlardan biri de Murat 124 olarak bilinen, ilerleyen yıllarda ‘Hacı Murat’ olarak anılan ve temeli Fiat 124 modeline dayanan araçtı. Murat 124’ün hikâyesi, 1968 yılında Koç Holding ve Fiat ortaklığıyla kurulan Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi yani TOFAŞ’ın kurulmasıyla başladı. 1969 yılında Bursa’da inşaatı başlayan fabrika, 1971 yılında Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay, Başbakan Süleyman Demirel, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Memduh Tağmaçın da katıldığı resmi törenle açıldı ve aynı yıl fabrikada Fiat 124 modelini temel alan Murat 124 modelinin seri üretimi başladı.

Derleyen: Oğuzcan Atış Milliyet.com.tr – Günümüzde Türkiye, otomotiv üretimi açısından ciddi bir potansiyele sahip ülkeler arasında dikkat çekiyor. Özellikle Marmara bölgesinde yoğunlaşan fabrikalarda yerli ve yabancı markalar adına üretim yapılarak her yıl binlerce otomobil Türkiye ve dünya pazarına sunuluyor. Bu modeller arasında oldukça ikonik hale gelen araçlar da var. Bunlardan biri de Murat 124 olarak bilinen, ilerleyen yıllarda ‘Hacı Murat’ olarak anılan ve temeli Fiat 124 modeline dayanan araçtı. Murat 124’ün hikâyesi, 1968 yılında Koç Holding ve Fiat ortaklığıyla kurulan Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi yani TOFAŞ’ın kurulmasıyla başladı. 1969 yılında Bursa’da inşaatı başlayan fabrika, 1971 yılında Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay, Başbakan Süleyman Demirel, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Memduh Tağmaçın da katıldığı resmi törenle açıldı ve aynı yıl fabrikada Fiat 124 modelini temel alan Murat 124 modelinin seri üretimi başladı.

Derleyen: Oğuzcan Atış Milliyet.com.tr – Günümüzde Türkiye, otomotiv üretimi açısından ciddi bir potansiyele sahip ülkeler arasında dikkat çekiyor. Özellikle Marmara bölgesinde yoğunlaşan fabrikalarda yerli ve yabancı markalar adına üretim yapılarak her yıl binlerce otomobil Türkiye ve dünya pazarına sunuluyor. Bu modeller arasında oldukça ikonik hale gelen araçlar da var. Bunlardan biri de Murat 124 olarak bilinen, ilerleyen yıllarda ‘Hacı Murat’ olarak anılan ve temeli Fiat 124 modeline dayanan araçtı. Murat 124’ün hikâyesi, 1968 yılında Koç Holding ve Fiat ortaklığıyla kurulan Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi yani TOFAŞ’ın kurulmasıyla başladı. 1969 yılında Bursa’da inşaatı başlayan fabrika, 1971 yılında Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay, Başbakan Süleyman Demirel, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Memduh Tağmaçın da katıldığı resmi törenle açıldı ve aynı yıl fabrikada Fiat 124 modelini temel alan Murat 124 modelinin seri üretimi başladı.

Derleyen: Oğuzcan Atış Milliyet.com.tr – Günümüzde Türkiye, otomotiv üretimi açısından ciddi bir potansiyele sahip ülkeler arasında dikkat çekiyor. Özellikle Marmara bölgesinde yoğunlaşan fabrikalarda yerli ve yabancı markalar adına üretim yapılarak her yıl binlerce otomobil Türkiye ve dünya pazarına sunuluyor. Bu modeller arasında oldukça ikonik hale gelen araçlar da var. Bunlardan biri de Murat 124 olarak bilinen, ilerleyen yıllarda ‘Hacı Murat’ olarak anılan ve temeli Fiat 124 modeline dayanan araçtı. Murat 124’ün hikâyesi, 1968 yılında Koç Holding ve Fiat ortaklığıyla kurulan Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi yani TOFAŞ’ın kurulmasıyla başladı. 1969 yılında Bursa’da inşaatı başlayan fabrika, 1971 yılında Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay, Başbakan Süleyman Demirel, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Memduh Tağmaçın da katıldığı resmi törenle açıldı ve aynı yıl fabrikada Fiat 124 modelini temel alan Murat 124 modelinin seri üretimi başladı.

Derleyen: Oğuzcan Atış Milliyet.com.tr – Günümüzde Türkiye, otomotiv üretimi açısından ciddi bir potansiyele sahip ülkeler arasında dikkat çekiyor. Özellikle Marmara bölgesinde yoğunlaşan fabrikalarda yerli ve yabancı markalar adına üretim yapılarak her yıl binlerce otomobil Türkiye ve dünya pazarına sunuluyor. Bu modeller arasında oldukça ikonik hale gelen araçlar da var. Bunlardan biri de Murat 124 olarak bilinen, ilerleyen yıllarda ‘Hacı Murat’ olarak anılan ve temeli Fiat 124 modeline dayanan araçtı. Murat 124’ün hikâyesi, 1968 yılında Koç Holding ve Fiat ortaklığıyla kurulan Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi yani TOFAŞ’ın kurulmasıyla başladı. 1969 yılında Bursa’da inşaatı başlayan fabrika, 1971 yılında Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay, Başbakan Süleyman Demirel, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Memduh Tağmaçın da katıldığı resmi törenle açıldı ve aynı yıl fabrikada Fiat 124 modelini temel alan Murat 124 modelinin seri üretimi başladı.

Derleyen: Oğuzcan Atış Milliyet.com.tr – Günümüzde Türkiye, otomotiv üretimi açısından ciddi bir potansiyele sahip ülkeler arasında dikkat çekiyor. Özellikle Marmara bölgesinde yoğunlaşan fabrikalarda yerli ve yabancı markalar adına üretim yapılarak her yıl binlerce otomobil Türkiye ve dünya pazarına sunuluyor. Bu modeller arasında oldukça ikonik hale gelen araçlar da var. Bunlardan biri de Murat 124 olarak bilinen, ilerleyen yıllarda ‘Hacı Murat’ olarak anılan ve temeli Fiat 124 modeline dayanan araçtı. Murat 124’ün hikâyesi, 1968 yılında Koç Holding ve Fiat ortaklığıyla kurulan Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi yani TOFAŞ’ın kurulmasıyla başladı. 1969 yılında Bursa’da inşaatı başlayan fabrika, 1971 yılında Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay, Başbakan Süleyman Demirel, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Memduh Tağmaçın da katıldığı resmi törenle açıldı ve aynı yıl fabrikada Fiat 124 modelini temel alan Murat 124 modelinin seri üretimi başladı.
