Son yirmi yılda ülkemizde gençlere yönelik çok büyük yatırımlar yapıldı. Eğitim altyapısı genişledi, üniversite sayıları arttı, spor tesisleri yaygınlaştı, teknolojiye erişim olağanüstü ölçüde büyüdü, sosyal destek mekanizmaları güçlendi. Ancak burada kritik bir mesele ortaya çıktı: yeniçağın riskleri, klasik sosyal politika araçlarından daha hızlı hareket etmeye başladı. Ülkemizde gençler arasında obezite oranları artıyor. Madde bağımlılığı artmaya ve özellikle sanal bahis yaygınlaşmaya başladı. Benzer şekilde sigara tüketiminde ülkemiz dünya sıralamalarında üst sıralarda. Diğer taraftan dijital bağımlılıklar da yaygınlaşıyor. Neler oluyor? Son dönemde gençlerle ilgili son derece önemli yatırımlar yapılmasına rağmen neden bu olumsuz göstergeler giderek artmaya başladı?