Belediye suyu neden 20 lira? Kategorisi için haberler
Bayram boyunca, en çok konuşulan şakalardan biri şuydu: “Sivaslılar memlekete gitti, İstanbul boşaldı.” Gerçekten de binlerce Sivaslı bayramda memleketinin yolunu tuttu. Ben de Sivas’taki gazeteci arkadaşlarımı ve belediye başkanlarını aradım. “Şehir nasıl?” diye sordum. Anlattıkları tablo dikkat çekiciydi. Kent merkezindeki kalabalık zaman zaman İstanbul’un İstiklal Caddesi’ni hatırlatmış. Caddelerde yürümek zorlaşmış, trafik durma noktasına gelmiş. Hareketlilik yalnızca şehir merkezinde de yaşanmamış. Hafik, Suşehri ve Kangal’da yoğunluk hissedilmiş. Uzun zamandır böyle bir bayram yaşamadıklarını söylediler. İşin en güzel tarafı esnafın yüzü gülmüş; uzun zamandır böyle bir yoğunluk yaşanmamış. Raflar bile boşalmış. Memleket hasreti, bayram sofrası ve sokak hareketliliği Sivas’a iyi gelmiş.
