ABD ile İsrail arasındaki ilişkiler, özellikle ABD ve İran arasındaki uzlaşma süreci ve ABD’nin İsrail’i çatışmaları durdurmaya zorlayan diplomatik hamleleri nedeniyle gerilimi yüksek sıra dışı bir dönemde.. ABD basınında yer alan iddialara göre; Donald Trump ile “Bibi” lakaplı Binyamin Netanyahu arasında küfür ve hakaretlerin havada uçuştuğu telefon görüşmeleri oluyor.. İsrailli bazı aşırı sağcı bakanlar ile ABD yönetimi arasında da kamuoyuna yansıyan ağır sözlü atışmalar da yaşandı, yaşanıyor. Niyesi açık, ABD ve İsrail açısından beklenti ve çıkar farklılıkları var... Trump’ın,”ABD olmasaydı, İsrail olmazdı” çıkışıyla aralarında “Ben olmasaydım, sen olmazdın” çekişmesi, gerilimi de başladı.. ABD Başkan Yardımcısı Vance’in, “Son üç ay içinde vatanınızı koruyan savunma silahlarının üçte ikisi Amerikan elleriyle üretildi ve Amerikan vergi mükelleflerinin paralarıyla ödendi” sözleriyle de gerilim ivmesi hepten pik yapmış durumda...ABD, yekten İsrail’e diyor ki: