Bölgesel ittifak odaklı diplomasi stratejisini adım adım ilertelen Türkiye, Orta ve Doğu Avrupa bölgesinde, üye ülkeler arasında enerji, ulaştırma ve dijitalleşme alanlarında altyapı projelerini teşvik ederek bölgesel bağlantıları güçlendirme hedefiyle oluşturulan Üç Deniz Girişimi’ne (ÜDG) nisan 2025’te “stratejik ortak” olarak kabul edilmişti. Girişimin 11. Zirvesi 28-29 Nisan’da Hırvatistan’ın Dubrovnik kentinde gerçekleştirilecek. Türkiye’nin ilk kez “stratejik ortak” sıfatıyla katılacağı zirveye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı temsilen Dışişleri Bakanı Hakan Fidan katılacak. Bakanlık kaynaklarından alınan bilgiye göre, Fidan zirvedeki hitabında bağlantısallığın sadece fiziksel altyapıyı değil, aynı zamanda ulaşım, enerji, dijital ağlar, finans ve yönetişimi kapsayan çok boyutlu bir ekosisteme dönüştüğünü ve jeopolitik gelişmelerin bu meselenin kritik önemini ortaya koyduğunu belirtecek. Çatışmaların küresel ekonomiye ve arz güvenliğine verdiği zarara dikkati çekerek, tedarik zincirlerinin ve enerji hatlarının çeşitlendirilmesinin zorunlu olduğunu vurgulayacak. Fidan, ÜDG’yi bölgesel sahiplenmeyi güçlendiren kapsayıcı bir platform olarak gören Türkiye’nin, jeostratejik konumuyla ÜDG’ye “stratejik ortak” olarak katkı sağlamaya, işbirliğini derinleştirmeye hazır olduğunu ifade edecek.